20 juni 2010

06


rojalistkristin tillbringade gårdagen med champagne & sushi, efterföljt av prinsesstårta framför det ack-så-tårframkallande kungliga bröllopet. jag fällde en tyst tår, mamma hulkade och pappa sympatigrät. länge leve kärleken & uppstyrda tal. på kvällen blev det balkong hos tove med vin & popcorn och till sist en öl på palermo.

idag kom min franska syssling hit. hon ska plugga svenska på universitetet i två veckor innan hon ger sig ut för att upptäcka landet på riktigt. under middagen fick jag veta att hon reste till kina när hon var sexton. ensam. solo. själv. året därpå reste hon runt i indien utan några som helst kontakter. ensam, igen. jag fick ångest.

jag & m har i alla fall införskaffat biljetter till kent på långholmen. det ska bli fint. sen kanske helsingborg, göteborg, och slutligen berlin. men först ska jag jobbajobbajobba i ytterligare två veckor, och sen blir det en tripp till öland. och justdet - jag ska bli moster också. om bara den söta kära bollen i min systers mage vill komma ut i tid så blir det om exakt sex dagar, midsommardagen. tänk att födas i denna tid. 2010. vilken grej.

1 kommentar: